استاکر دستی چیست

آشنایی با انواع لیفتراک و قطعات آن

استاکر دستی چیست

۲۳ بازديد
استاکر دستی

شناخت استاکر دستی

استاکر یکی از تجهیزات انباداری است و به نحوی طراحی شده تا در چیدن و انتقال پالت ها و یا سایر بارهای سنگین در انبار یا کارخانه مورد استفاده قرار گیرد. استاکر توسط نیروی دست و یا موتور الکتریکی کار می کنند و برای بلند کردن و جابجایی بارهای سنگین با حداقل تلاش فیزیکی طراحی شده اند. این تجهیزات را می توان در انواع و اندازه های مختلف، از جمله استاکرهای دستی، استاکرهای الکتریکی، استاکرهای استرادل، استاکرهای با ارتفاع دکل بلندتر وجود دارند. استفاده اصلی آنها در انبارها، بنادر و پایانه ها، مراکز توزیع و بسیاری از تاسیسات صنعتی دیگر برای جابجایی و نگهداری مواد، محصولات می باشد. طراحی آن های به نحوی است تا بتوانند ضمن افزایش کارایی و بهره وری عملکرد کارگران خطرات منجر به آسیب دیدگی را به حداقل برسانند.


قطعات استاکر دستی:

۱. پایه ها:

پایه های یک استاکر دستی در هنگام استفاده ثبات را برای استاکر فراهم می کند. پایه‌ها معمولاً از فولاد ساخته می شوند و می توان آنها را برای قرار دادن اندازه های مختلف پالت و ارتفاع بار تنظیم کرد.

 

۲. پمپ هیدرولیک:

پمپ هیدرولیک مکانیزمی است که شاخک های استاکر را بالا و پایین می کند. به طور معمول توسط یک اهرم دستی یا پدال پا کار می کند و توسط مایع هیدرولیک تغذیه می شود.

۳. شاخک‌ها:

شاخ‌های یک استاکر دستی در جلوی استاکر قرار دارند و برای بلند کردن و تحمل وزن پالت ها یا بارهای سنگین دیگر استفاده می شوند. آنها معمولاً از فولاد ساخته می شوند و می توانند برای اندازه های مختلف پالت تنظیم شوند.

۴. شاسی:

شاسی یک استاکر دستی معمولاً از فولاد ساخته شده است و استخوانبندی اصلی استاکر را فراهم می کند. به گونه ای طراحی شده است که محکم و بادوام باشد تا بتواند وزن بارهای سنگین را تحمل کند.

۵. چرخ‌ها:

چرخ‌های یک استاکر دستی به آن اجازه می‌دهند که به صورت دستی در محیط کار جابجا شود. آنها می توانند از لاستیک یا پلی اورتان ساخته شوند و به گونه ای طراحی شده اند که بادوام و ماندگار باشند.

۶. دسته:

دسته استاکر طراحی شده برای هدایت و مانور استاکر استفاده شود. معمولاً در پشت استاکر قرار دارد و می توان ارتفاع آن را تنظیم کرد تا بهترین حالت را برای راحتی اپراتور داشته باشد.

  • بدر کل باید گفت که قطعات یک استاکر دستی را به نحوی طراحی کرده اند تا راهی ایمن و مؤثر برای بلند کردن و جابجایی بارهای سنگین به صورت دستی ارائه نماید.
لیف تراک لیفتراک  ليفتراك
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.