تعمیر و نگهداری باطری لیفتراک

آشنایی با انواع لیفتراک و قطعات آن

تعمیر و نگهداری باطری لیفتراک

۵ بازديد
 
باطری لیفتراک


تعمیر و نگهداری باتری لیفتراک: راهنمای جامع باطری لیفتراک

چنان چه بین انتخاب باتری لیتیومی یا باتری های اسیدی برای لیفتراک خود مردد هستید ما به در این مقاله به شما در تصمیم گیری آگاهانه کمک خواهیم کرد.

اگر صاحب کسب و کار یا مدیری هستید که برای راه اندازی کسب و کار خود به لیفتراک وابسته هستید، نوع باتری صنعتی که انتخاب می کنید تأثیر زیادی بر کارایی کلی شرکت شما خواهد داشت – و این در صورتی درست است که شما فقط یک بالابر یا یک ناوگان کامل داشته باشید.

از لیفتراک های در حال استفاده بسته به نوع باطری لیفتراک برقی که یک کسب و کار انتخاب می کند، می توان در درازمدت در زمان و هزینه زیادی صرفه جویی کرد.

این راهنما شما را با انواع مختلف باتری لیفتراک، تفاوت‌های کلیدی آن‌ها، محدوده قیمت باتری لیفتراک، و اینکه چگونه این گزینه‌های باتری بر کارایی کلی عملیات روزانه کسب‌وکار شما تأثیر می‌گذارد، راهنمایی می‌کند.

 

حفظ ظرفیت باتری لیفتراک

هر دو باتری لیتیوم یون و همتایان اسید سرب آنها باید به درستی مراقبت شوند تا بتوانند حداکثر پتانسیل خود را داشته باشند. اگر تعمیر و نگهداری مناسب باتری لیفتراک آنطور که باید انجام نشود، عمر مفید آنها کاهش می یابد.

به منظور به حداکثر رساندن عمر مفید و ظرفیت کلی باتری، اقدامات خاصی باید برای کاربران هر دو نوع باتری انجام شود. با این حال، باتری های اسید سرب در مقایسه با لیتیوم یون نیاز به مراقبت و توجه بیشتری دارند.


مدیریت سطح مایعات باطری لیفتراک

 این نوع واحدها باید بررسی شوند تا اطمینان حاصل شود که آب کافی در هر ۱۰ سیکل شارژ یا بیشتر دارند.

  • باتری‌های لیتیوم یونی در تعمیر و نگهداری باتری لیفتراک بسیار کمتر نیاز دارند، زیرا به طور خودکار یکسان می‌شوند، در دماهای بسیار بالاتر به خوبی عمل می‌کنند (که باعث می‌شود دما عمدتاً مشکلی نداشته باشد)، و نیازی به مدیریت سطح سیال ندارند.


یکسان سازی (تعادل سلولی) باتری لیفتراک

فناوری سنتی مانند این منجر به حالتی مکرر می شود که در آن اسید و آب داخل طبقه بندی می شوند (به صورت افقی از هم جدا می شوند و اسید بیشتر به پایین تر متمرکز می شود).

این حالت بلورهای سولفات را به سمت پایین سلول ها حرکت می دهد و توانایی آنها را برای نگه داشتن بار ضعیف می کند. یکسان سازی کریستال های سولفات را می شکند، اما اگر باتری برای مدت طولانی نادیده گرفته شود، کریستال ها نمی شکند.

کنترل دمای باتری لیفتراک

باتری های سرب اسیدی باید در محدوده دمایی مشخصی نگهداری شوند، در غیر این صورت عمر کاری کوتاه تری خواهند داشت. علاوه بر این، آنها همچنین هنگام شارژ بسیار داغ می شوند، که نیاز به شارژ و نگهداری آنها در یک فضای کنترل شده دما دارد




طول عمر باتری لیفتراک

مانند هر هزینه تجاری، باتری لیفتراک برقی هزینه ای است که باید به طور مرتب پرداخته شود.

نوع باتری که یک شرکت در لیفتراک های خود استفاده می کند تعیین می کند که کارگران چند بار مجبور به تعویض باتری شوند. باتری های سرب اسید و لیتیوم یون دارای طول عمر متفاوتی هستند:

اسید سرب: ۱۰۰۰ – ۱۵۰۰ سیکل

لیتیوم یون: ۳۵۰۰ سیکل

اینها میانگین هستند و ممکن است بر اساس میزان نگهداری باتری ها متفاوت باشند.

باتری لیفتراک لیتیوم یونی باید به دفعات کمتر تعویض شود، که محرک اصلی برای صاحبان مشاغل است تا آنها را به باتری های اسید سرب معمولی ترجیح دهند – که باید بیشتر با باتری های جدید جایگزین شوند.




انواع باطری لیفتراک

پس از تعیین اینکه کدام اندازه باتری با لیفتراک شما سازگار است، ملاحظات مهم بعدی استفاده از باطری‌ لیفتراک لیتیوم یون در مقابل اسید سرب است.

لیفتراک های برقی معمولاً توسط یکی از این دو نوع باتری اصلی تغذیه می شوند:

  • اسید سرب
  • لیتیوم یون

در حالی که گزینه‌های باتری دیگری برای تامین انرژی لیفتراک‌ها وجود دارد، مانند پروپان یا گازوئیل، یا گاز، دوسوم از لیفتراک‌ها، برقی هستند.

فناوری پشت هر یک از این باتری‌های صنعتی بسیار متفاوت است و بنابراین تأثیر متفاوتی بر کارایی لیفتراک دارد.

باتری  سرب اسید لیفتراک استاندارد قدیمی برای تامین انرژی لیفتراک ها هستند. آنها واحدهای حجیم و پر از مایع با رویه قابل جابجایی هستند که از طریق واکنش شیمیایی صفحات سرب و اسید سولفوریک، الکتریسیته تولید می کنند.

فن آوری آن به سال ۱۸۵۹ باز می گردد و شامل پر کردن منظم واحدها با آب (که همچنین برای فرآیندهای شیمیایی تولید کننده الکتریسیته در داخل اتفاق می افتد ضروری است). باتری‌ لیتیوم یونی لیفتراک فناوری جدیدتری هستند که برای اولین بار در یک محصول تجاری دوربین فیلمبرداری سونی در اوایل دهه ۱۹۹۰ استفاده شد،.

باتری های لیتیوم یونی دارای ترکیبات شیمیایی مختلف هستند. یکی از محبوب ترین مواد شیمیایی برای صنعت حمل و نقل مواد، فسفات آهن لیتیوم (LFP) است. فشرده تر است و چگالی بالاتری نسبت به اسید سرب دارد. سلول ها بسته شده اند و نیازی به نگهداری آب ندارند.




 
 
Double-click
 
Select to translate
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.